torsdag 20. mars 2014

Oslo-anorakken til meg

Jeg synes Oslo-Anorakken fra Pickles er så fin og har lenge hatt lyst på en til meg selv. Jeg strikket jo denne til ungene i fjor, og synes mønsteret er enkelt og greit. 

Da Strikkenett hadde salg på Drops <3 you #2 slo jeg til. Jeg synes fargene oransje og grønn var så fine. Jeg ante ikke hvor mye garn jeg trengte, men tenkte at 6 nøster av hver ville holde. Garnet skal strikkes på pinne 9, og jeg leste på et forum at da kan man sikkert følge maskeantallet til en av størrelsene som Pickles har gitt ut. 

La først opp til str 3/4, men fant fort ut at det ble for stort(!). La deretter opp maskeantallet til 1/2 år. Jeg fant ei oppskrift på en voksengenser med raglan og fulgte målene der. 

Nå mangler knappene, men de er på vei fra Kina.


 Jeg er ikke sur, jeg bare liker best å være den som tar bildene. :)

Med hetta på.


4 kommentarer:

  1. Så fin den ble! Jeg har aldri sett den i voksenversjon før, men det funket jo utrolig bra:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Kirsti! Jeg liker den så godt at jeg skal strikke enda en bare i sort og uten hette.

      Slett
  2. kan e spør hilken genser du tok utgangspunkt ut fra ?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, Linda! Jeg husker ikke hvilken genser jeg brukte målene fra, men jeg tror jeg fant en på Drops sine sider. Det er bare å finne en genser og følge målene fra den størrelsen du ønsker. Lykke til!

      Slett