mandag 23. januar 2012

Noen nye plagg

I høst fikk jeg forespørsel om å sy to kjoler på bestilling, men siden jeg var høygravid og hadde plager i forbindelse med dette så jeg ikke at jeg klarte noen bestillinger. Nå er ungen ute og formen på topp, så jeg fikk sydd to snuppekjoler på fredag. En turkis fleecekjole med HelloKitty-applikasjon til Anna på snart 4 år, og en lilla med katte-applikasjon til Vilde på 1,5. Jeg fikk også sydd på mine helt ferske navnelapper, som jeg har bestilt hos Nominette, men dette glemte jeg å ta bilde av før jeg pakka de inn for sending.

HelloKitty slår alltid an hos må jenter: 

Søteste kattepusen:
 
Jeg fikk også sydd en kjole til meg selv sist uke. Først sydde jeg helt etter mønster (Onion 2035). Hadde ikke sydd av dette mønsteret før, så jeg ante ikke hvordan den ville bli. Vel fornøyd og ferdig med kjolen tok jeg den på, men til min store forskrekkelse var sømmen, som skulle være under bysten, midt på. Etter noen dager med tenking og litt frem og tilbake om jeg skulle selge den eller ikke, fant jeg ut at jeg skulle ta vekk brystpartiet og lage et nytt med innsnitt. Tegnet opp og satte i gang. Så nå er jeg fornøyd, den ble ikke helt som jeg hadde sett for meg, men jeg er knallfornøyd likevel. Spesielt fornøyd ble jeg med armene med ballongeffekt.
Sømdama får vise frem kjolen denne gang.

Bildet som viser innsnittene jeg har laget.

De kule armene.

Denne uka er jeg på studiesamling, men gleder meg til det blir helg og jeg kan ta meg litt velfortjent tid ved symaskinen igjen. Har så mange syplaner, og det strømmer på med ideer fortere enn man får de ut. Har du laget noe fint i det siste?

2 kommentarer:

  1. Kjempe stilig voksenkjole, og fargene var knall. Passer fint med farger som lyser opp litt, særlig nå som det er vinter og mørkt ute....og orange er alltid llike flott synes jeg. Syntes at den lysblå/turkise barnekjolen var fin. Med Hello Kitty kan det aldri bli feil for prinsessen som skal ta den på!!!!Ha en fortsatt fin helg.

    SvarSlett
  2. Tusen takk for en fin kommentar, Gunn Astrid! Fortsatt fin helg til deg også!

    SvarSlett