lørdag 26. januar 2013

Tovet ull og vinterfrotté

Jeg kjøpte dette deilige stoffet hos Sydilla i september, men først nå har jeg fått tid til å sy en tunika av det. Jeg hadde egentlig planlagt kjole, men fant ut at en tunika ble nok mer brukt. Jeg har tatt utgangspunkt i et mønster fra S&S, men lagt til lange armer. Synes tunikaen fikk et middelaldersk preg på seg, og det likte jeg godt.


I ermeåpningene har jeg ull med stretch kjøpt hos Skaar Tekstil.


Jeg har lenge hatt lyst på ullvottene fra Bergans, men synes de er så dyre at det aldri ble noe av. Så fikk jeg de flotte stoffprøvene fra Skaar Tekstil, og da skjønte jeg fort at nå kunne jeg sy slike votter selv. Jeg har tatt utgangspunkt i et par vindvotter jeg har selv, forminsket og endret litt, og dette er vottene til Even. Kantet med samme ulla som tunikaen. 


Nå skal jeg sy slike votter til gubben, Imre og meg selv.


1 kommentar: